Zi de sterilizari

(postare din 2009)

Cu banii strânşi din donaţiile weekend-ului trecut, azi am avut din nou o tură de strilizări/castrări. Câini şi pisici, cu stăpâni sau de pe stradă, i-am adunat de dimineaţă şi până seara i-am "aranjat" pe toţi.
La început, pănă la sosirea medicului, colegele mele s-au ocupat de cei mici, noile apariţii. Spălare, deparazitare externă, apoi internă, iar când a sosit medicul au primit şi vaccinurile.



Medicul Madaras Peter s-a apucat imediat de treabă. La experienţa şi dexteritatea acestui medic profesionist, treaba a mers, ca de obicei, ca pe roate.

 
 

Şi câteva povestioare a celor prezenţi:

Căţeluşa din imagine este mămica celor 6 pui pe care i-am găsit sâmbătă, la întoarcerea noastră de la Cluj. Locuieşte pe malul Arieşului şi este îngrijită de nişte homeless-i ce stau într-o baracă improvizată, lângă un bar. Când am luat-o de acolo, de dimineaţă, mai mulţi bărbaţi "euforici" ne-au spus să avem grijă de ea ca ochii din cap şi să o aducem neapărat înapoi. Ne-a impresionat în mod plăcut grija lor faţă de căţelusă. După ce i-am luat puii, sămbătă seara, ceilalţi doi pui pe care i-am găsit azi, sunt doi orfani, aruncaţi, din două cuiburi diferite. Dar, conduşi de mirosul de lapte, ei au găsit-o pe căţeluşa care îşi înţărcase puii şi s-au lipit imediat de ea. Iar aceasta i-a adoptat imediat. Chiar şi anesteziată, după operaţie, micuţii nu au părăsit-o şi au stat mereu lipiţi de ea.

Îl mai ţineţi minte pe Buliţă, "un câine numai bun de iubit"?


Ne-am decis că ar fi bine să-l castrăm ca să nu mai fie atât de teritorialist. Ţinând cont că el este pe stradă, devotat, până la extrem, nouă şi lipit de curtea noastră, el crede că toată aleea este teritoriul lui şi latră la toată lumea ce apare pe acolo. Este un excelent câine de pază, foarte bine făcut, frumos şi docil cu cei ce au grijă de el. Toată lumea care l-a văzut azi, l-a admirat cât e de frumos şi cuminte. Azi i-am pus pentru prima dată o zgardă la gât şi l-am dus în lesă. A fost incredibil de ascultător şi a mers la pas ca un câine educat. Nu ne-a venit să credem.
 După operaţie însă, din cauza anesteziei, a făcut o reacţie foarte urâtă la ketamină. Era foarte agitat şi deşi nu se putea ţine pe picioare, umbla de colo-colo lovindu-se de mobilă şi încercând să se urce pe pereţi. Plângea, urla de ţi se rupea sufletul. Ne-am speriat tare pentru că era de neoprit. Este un câine foarte puternic, iar din cauza medicamentului, medicul a spus că avea halucinaţii. Până la urmă s-a aşezat pe jos cu capul între picioarele mele şi a început să se liniştească. Am stat nemişcată până mi-au amorţit picioarele. După ce s-a liniştit, colega mea mi-a adus o pernă şi am reuşit, cu chiu cu vai, să-mi întind picioarele. Buliţă doar ofta.
Imediat ni s-a alăturat şi unul din cei doi pui, vrând parcă să-i aline suferinţa lui Buliţă.



 Mi-aş dori foarte mult să-l putem ţine la noi, pentru că simţim cât de mult este ataşat de noi,, fiind genul de câine loial până la moarte. Nu ştiu însă cum aş putea să-i fac pe Freddy şi pe Pătrunjel să-l accepte pe teritoriul lor. Dacă nu, măcar să-i găsesc nişte stăpâni buni, care să-l iubească şi să-l aprecieze ca noi.
Căţeluşa de mai jos a fost găsită pe stradă, în cartierul Turda Nouă. Arată ca o creatură caraghioasă, cu blaniţa vâlvoi, zică că a fost băgată în priză. Pentru că părea să fie suspectă de jigodie, va fi ţinută sub tratament şi, preventiv, a fost arsă pe nas.


Căţelul următor a fost găsit de colega mea, cuibărit în curtea unei şcoli, pe o bucată de vată de sticlă. De când a găsit-o şi până azi au trecut deja 2 săptămâni, timp în care aspectul ei s-a ameliorat puternic.

 
  La momentul găsirii era tot rană pe corp, fără blană, cu ochiul bolnav plin de puroi şi mirosea oribil. De 2 săptămâni se află sub tratament şi şi-a revenit foarte mult. Doctorul a spus că ar avea in jur de 5-6 ani şi că are mari şanse să-şi revină cu pielea. Ochiul din păcate nu mai este viabil. Este foarte prietenos şi afectuos. Noi sperăm ca cineva să se îndure de sufleţeul lui şi să-l adopte, chiar dacă aspectul lasă mult de dorit.



Ar mai fi multe de spus, dar e târziu şi sunt frântă. A fost din nou o zi plină şi fructuoasă.  Mulţumim tuturor celor care, prin donaţiile lor, au făcut posibilă această nouă acţiune. 5 căţeluşe şi 3 pisici au fost sterilizate, iar un mascul castrat.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Glandele perianale și complicațiile de la posteriorul câinelui

Torsiunea gastrică - o afecțiune ce-ti poate ucide rapid animăluțul dacă nu ești pe fază

În atenţia posesorilor de patrupede - Tusea de Canisă